berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Ciri-ciri Bunga Kobis

  • klik: 245
  • Tarikh: 4/6/2020 11:14:31 PM

Kembang kol, saya rasa semua orang sudah biasa dengannya, ia mempunyai banyak nama seperti kembang kol, kembang kol atau kembang kol, tetapi saya secara peribadi berpendapat bahawa nama kembang kol adalah yang paling asing. Kembang kol selalunya ada di meja makan kami, tetapi sejauh manakah anda tahu mengenainya? Hari ini, izinkan saya memperkenalkan kembang kol kepada anda.


brokoli


Pertama sekali, izinkan saya memperkenalkan diri saya kepada Kembang Kol, semua orang, nama saya Kembang Kol, anda juga boleh memanggil saya "Kembang Kol", "Kembang Kol"

Saya berasal dari pantai timur Laut Mediterranean dan datang ke China semasa zaman Guangxu ratusan tahun yang lalu. Saya seorang sayuran yang sangat popular, dan saya sering muncul di pasar sayur, pasar raya, restoran, dan meja makan semua orang. Saya bukan sahaja lazat, tetapi juga mempunyai nilai pemakanan yang tinggi. Selain itu, saya juga mempunyai nilai perubatan yang tinggi. Berbanding dengan sayur-sayuran lain, saya tidak kalah sama sekali. Izinkan saya memberitahu anda tentang saya secara terperinci.


brokoli


Saya sangat kaya dengan vitamin C. Berbanding dengan sayur-sayuran lain, nilai pemakanan saya dan kesan pencegahan penyakit jauh melebihi mereka. Selepas pemeriksaan perubatan moden, saya kaya dengan pelbagai derivatif indole, iaitu pembunuh kanser. Mereka bukan sahaja boleh menahan kanser tetapi juga menguraikan karsinogen. Saya juga antara makanan yang paling banyak mengandungi flavonoid. Sebatian tiosianat , oleh itu, saya dicontohi sebagai makanan kesihatan. Mendengar ini, adakah nikmat anda kepada saya meningkat serta-merta? Selain itu, walaupun saya diperkenalkan dari negara asing, keluarga kembang kol kami telah berkembang pesat di China. Kini China telah menjadi negara dengan kawasan penanaman kembang kol terbesar, jumlah keluaran, dan kembang kol paling cepat berkembang di dunia.


brokoli


Badan saya kaya dengan serat makanan, protein, vitamin, lemak, karbohidrat dan mineral. Berbanding dengan kubis Cina, saya mengandungi 8 kali lebih banyak karotena dan 2 kali lebih banyak vitamin B2. Saya tidak memerlukan susu untuk mengandungi kalsium sama sekali.

Jadi bagaimana anda memilih kembang kol?

Lihat warna bunga kobis

brokoli


Warna kembang kol yang baik adalah putih atau putih susu, dan tidak kira sama ada ia kuning sedikit. Jika warnanya gelap, atau terdapat titik hitam kecil pada tulang sayur, jangan beli. Kembang kol seperti itu tidak segar dan tidak sesuai.boleh dimakan.


Lihat betapa ketatnya kembang kol

brokoli


Sama ada bunga kobis itu segar atau tidak secara langsung mempengaruhi rasa bunga kobis. Kesegaran bunga kobis boleh dinilai dengan kekencangan antara tulang bunga kobis. Jika jarak tulang bunga kobis rapat bermakna kesegaran. Sesetengah bunga kobis terlalu masak jika ia bertaburan.Akar kembang kol jenis ini mudah reput, jadi anda mesti memberi perhatian semasa memilihnya.


Lihat pada daun

brokoli


Umumnya bunga kobis akan dicampur dengan beberapa helai daun hijau.Kita boleh menilai sama ada bunga kobis itu segar mengikut kesegaran daunnya.Jika daunnya berwarna hijau dan gebu, maka kembang kol ini adalah lebih baik. Selain itu, jika lebih banyak daun bunga kobis, ia tidak baik, ia akan menambah berat hidangan, anda boleh meminta peniaga mengeluarkan sedikit.

Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

berita berkaitan