berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Nilai Pemakanan Kelapa

  • klik: 228
  • Tarikh: 4/7/2020 11:06:16 PM

Kelapa adalah rasa manis dan sifatnya rata, dan memasuki perut, limpa dan meridian usus besar. Keberkesanan Menyuburkan limpa dan perut, menggalakkan cecair badan, diuresis, dan membunuh serangga; ia boleh digunakan untuk kekurangan zat makanan dan cacing pita pada kanak-kanak.

Kontraindikasi: Orang yang mempunyai tekanan darah tinggi dan kencing manis tidak boleh memakannya.
Keramaian yang sesuai: Ia boleh dimakan oleh penduduk umum.

Terdapat banyak nama untuk kelapa, seperti "Xu ​​Ye", "Xu She", "Yue Wang Tou" dan nama panggilan lain. Kelapa, buah pokok kelapa, terdiri daripada kulit luar berserabut yang menyediakan serat sabut kelapa dan mengandungi kacang besar, boleh dimakan, berdaging tebal. Apabila buahnya segar, terdapat cecair jernih yang dipanggil santan. Dihasilkan di kawasan tropika. Jus kelapa dan daging kelapa mengandungi banyak protein, fruktosa, glukosa, sukrosa, lemak, vitamin B1, vitamin E, vitamin C, kalium, kalsium, magnesium, dll. Daging kelapa putih seperti jed, wangi dan segar; air kelapa sejuk dan manis. Daging kelapa dan jus kelapa adalah buah-buahan yang lazat sesuai untuk semua peringkat umur. Minum dalam masa yang lama boleh menambah cecair intrasel badan manusia, meningkatkan metabolisme, mengembangkan isipadu darah, meningkatkan daya tahan penyakit tubuh manusia dan melembapkan serta memutihkan kulit.

coconut

Nilai pemakanan kelapa

Mineral: Jus kelapa kaya dengan mineral seperti kalium dan magnesium. Komposisinya serupa dengan cecair intrasel, yang boleh membetulkan dehidrasi dan ketidakseimbangan elektrolit, dan mencapai kesan diuresis dan bengkak.

Minyak kelapa: Kandungan minyak daging kelapa adalah kira-kira 35%.Komponen utama dalam minyak ialah asid kaprik, asid palmitik, asid oleik, asid laurik, asid lemak, asid lemak bebas dan pelbagai bahan sterol. . Bahan-bahan ini mempunyai fungsi untuk menambah nutrisi badan, mencantikkan kulit, dan mencegah serta merawat penyakit kulit.

Asid lemak rantai sederhana: Asid lemak rantai sederhana diserap terus dari sel epitelium usus dalam beberapa minit sahaja, dan kemudian memasuki peredaran darah melalui vena portal hepatik. Selain itu, asid lemak rantaian sederhana juga boleh melindungi hati daripada kerosakan alkohol dan meningkatkan tindak balas anti-radang sistem imun.

Protein: Daging kelapa kaya dengan protein. Disebabkan kandungan kalori dan lemak yang tinggi, ia bagus untuk mereka yang ingin menambah berat badan dan membina otot. Kelapa membekalkan tenaga segera dan memberi manfaat kepada penampilan badan dalam pelbagai cara, termasuk melembutkan kulit, mengurangkan kedutan, mengawal kelemumur, dan mengekalkan kulit kepala dan rambut yang sihat, antara lain.

Asid Laurik: Daging kelapa mengandungi asid laurik, yang melindungi daripada pelbagai bakteria patogen daripada parasit usus hingga jangkitan AIDS. Inilah sebabnya mengapa ia sangat berkesan terhadap jangkitan.

Unsur surih: Selain itu, air kelapa mengandungi gula, lemak, protein, hormon pertumbuhan, vitamin dan sejumlah besar unsur surih yang diperlukan untuk tubuh manusia. Meminumnya dengan kerap boleh memberi manfaat kepada tubuh manusia, menambah intraselular cecair, dan mengembangkan isipadu darah , Melembapkan kulit, mempunyai kesan mengekalkan wajah dan mencantikkan kulit.

Mangan, Fosforus, Kalium dan banyak lagi: Kelapa ialah sumber mangan terbaik dan mengandungi 60% daripada nilai harian yang disyorkan untuk mineral ini. Ia juga mengandungi 11% daripada pengambilan yang disyorkan untuk zat besi, 9% untuk fosforus dan 8% untuk kalium. Selain itu, daging kelapa juga mengandungi mikronutrien lain seperti zink, kalsium dan magnesium. Kelapa juga menyokong fungsi tiroid dan boleh membantu mencegah goiter kerana ia mengandungi iodin itu sendiri.

Kelapa adalah salah satu buah dengan kalori tertinggi. Ia kaya dengan karbohidrat, lemak dan kalium. Kebanyakan karbohidratnya adalah gula ringkas, yang membantu untuk melegakan gejala hipoglikemia dengan cepat. Dan kelapa mengandungi lemak tepu.Setiap 100g kelapa mengandungi 241 kalori yang kebanyakannya adalah karbohidrat dan lemak, jadi kawan-kawan yang ingin menurunkan berat badan cuba makan sedikit sebanyak mungkin.

Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

  • serbuk kelapa

    serbuk kelapa

    Bahan mentah pukal serbuk kelapa KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk air kelapa

    serbuk air kelapa

    Bahan mentah pukal serbuk air kelapa KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

berita berkaitan