berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Khasiat dan peranan kelapa

  • klik: 231
  • Tarikh: 4/7/2020 11:09:39 PM

Kelapa manis dan rata dalam sifat dan rasa, dan memasuki perut, limpa dan meridian usus besar, pulpa mempunyai kesan kekurangan tonifying dan pengukuhan, menyuburkan qi dan mengeluarkan angin, menghapuskan kekurangan zat makanan dan membunuh serangga. Cacing pediatrik dan cacing halia; air kelapa mempunyai kesan berkhasiat, membersihkan haba dan menghilangkan dahaga.

coconut

Penggunaan Ubat Kelapa

Kesan faedah: Apabila limpa dan perut letih, selera makan kurang, anggota badan lemah, dan badan lemah, potong daging kelapa, tambah jumlah ayam dan pulut yang sesuai, dan makan selepas dikukus Kesannya lebih baik, kerana ayam, Kedua-dua pulut dan daging kelapa berkhasiat, dan kesan tonik akan lebih ketara jika ia diproses dalam sup rebus.

Legakan batuk dan kurangkan kahak: Tambah biji tembikai musim sejuk ke dalam kelapa untuk meredakan api paru-paru; tambah daging salji sejuk atau telinga kuning tonik untuk meneutralkan kehangatan dan kekeringan kelapa; apabila anda mengalami batuk sejuk, anda mungkin serta makan sedikit daging kelapa boleh melegakan batuk dan mengurangkan kahak.

Membunuh serangga dan menghapuskan malnutrisi: Daging kelapa dan jus kelapa kedua-duanya mempunyai kesan membunuh parasit usus. Minum jusnya atau makan dagingnya boleh menghalau cacing halia dan cacing pita. Ia digunakan secara klinikal, bukan sahaja Kesan kuratif boleh dipercayai, dan ia tidak mempunyai kesan toksik dan sampingan. Ia adalah makanan yang sesuai untuk membunuh serangga dan menghapuskan kekurangan zat makanan. Ia boleh menjadikan darah orang licin dan kulit menjadi merah jambu.

Sembelit: Pengambilan serbuk kelapa secara berkala boleh melegakan sembelit terutama bagi pesakit yang selalu duduk di hadapan komputer dan menyebabkan sembelit.

Mencegah Banyak Penyakit: Air kelapa menggalakkan fungsi buah pinggang dan pundi kencing. Selain itu, makan kelapa boleh membantu mencegah dan merawat gas, sembelit, ulser, dan penyakit penghadaman dan gastrousus yang lain. Kelapa telah ditunjukkan untuk mencegah kanser dan osteoporosis, melarutkan batu karang, dan mengurangkan gejala yang berkaitan dengan sawan dan penyakit pankreas.

Diuresis dan bengkak: Jus kelapa kaya dengan mineral seperti kalium dan magnesium. Komposisinya serupa dengan cecair intrasel, yang boleh membetulkan dehidrasi dan ketidakseimbangan elektrolit, dan mencapai kesan diuresis dan bengkak.

Memperbaiki Ulser Mulut: Air kelapa kaya dengan asid laurik, yang mempunyai ciri antivirus, antikulat, antibakteria dan anti-radang, dan juga mewujudkan penghalang kimia dalam mulut yang membantu melindungi luka, membolehkan ulser mulut sudah sembuh.

coconut

Banyak Kegunaan Kelapa

Pokok itu sendiri: Pokok kelapa itu sendiri ialah pokok taman yang sangat baik, yang boleh digunakan sebagai pokok jalanan, pokok landskap dan pokok taman yang mencerminkan pemandangan tropika dan subtropika.

Sabut kelapa: Ia mempunyai banyak kegunaan, seperti pelapik, penyapu, berus dan kabel laut. Terutamanya dalam hortikultur, penebat, kawalan kakisan dan pertanian. Ia telah digunakan untuk menutup tambak di Amerika Syarikat, Jerman, Jepun dan Eropah kerana kapasiti penyerapan airnya yang kuat, yang lebih berkesan daripada plastik dan dawai besi dari segi antikarat, dan boleh menyediakan persekitaran yang tumbuh untuk sayur-sayuran dan pokok.

Kayu kelapa: tekstur keras, corak yang cantik, boleh digunakan sebagai perabot dan bahan binaan.

Daun kelapa: Ia boleh digunakan untuk menganyam, membuat keperluan harian, dan bahan bakar harian.

Pucuk bunga kelapa: Jus bunga kelapa boleh dituai untuk membuat wain bunga kelapa, atau gula santan boleh diekstrak.

Tempurung kelapa: Tekstur keras, tiada ubah bentuk apabila sejuk atau panas, boleh digunakan untuk membuat karbon teraktif berkualiti tinggi, atau diproses menjadi kraftangan seperti ukiran kelapa dan alat muzik.

Daging kelapa: Ia boleh dijadikan kelapa kering, serbuk santan, protein kelapa, jus kelapa, kelapa kering dan minyak kelapa tidak berwarna.

Air kelapa: Mengandungi vitamin B dan C, hormon, gula dan bahan-bahan lain. Ia adalah minuman yang menyegarkan semula jadi dan juga boleh digunakan untuk memproses makanan lain.

Minyak kelapa: Ia terutamanya minyak industri, yang merupakan bahan mentah berkualiti tinggi untuk membuat sabun. Ia mempunyai kuasa berbuih yang kuat dan boleh digunakan untuk membuat sabun dan ubat gigi bermutu tinggi.

Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

  • serbuk kelapa

    serbuk kelapa

    Bahan mentah pukal serbuk kelapa KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk air kelapa

    serbuk air kelapa

    Bahan mentah pukal serbuk air kelapa KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

berita berkaitan