berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Nilai Pemakanan Oren

  • klik: 246
  • Tarikh: 4/21/2020 2:09:39 PM

Oren dikenali sebagai "buah yang baik untuk menyembuhkan penyakit" dan kaya dengan vitamin C, kalsium, fosforus, kalium, karotena, asid sitrik, hesperidin, dan aldehid, alkohol, alkena dan bahan lain.

  1. Oren kaya dengan vitamin C dan P, yang boleh meningkatkan daya tahan tubuh, meningkatkan keanjalan kapilari, dan menurunkan kolesterol darah. Orang yang mempunyai hiperlipidemia, tekanan darah tinggi, dan arteriosklerosis sering makan oren adalah berfaedah. Makan buah sitrus setiap hari juga boleh mengurangkan kejadian strok sebanyak 19%.
  2. Selulosa dan bahan pektin yang terkandung dalam oren, selulosa boleh menggalakkan peristalsis usus, yang bermanfaat untuk membersihkan usus dan menghapuskan bahan berbahaya dalam badan. Pektin boleh membantu mengeluarkan lipid dan kolesterol secepat mungkin, dan mengurangkan penyerapan kolesterol eksogen, jadi ia mempunyai kesan menurunkan lipid darah.
  3. Vitamin C dalam oren juga boleh mengeluarkan bahan berbahaya larut lemak dari badan, dan merupakan antioksidan yang sesuai dengan namanya.
  4. Kajian terhadap 13,130 lelaki dan wanita menunjukkan bahawa wanita yang tidak mendapat cukup vitamin C boleh berisiko untuk penyakit pundi hempedu. Walaupun mekanismenya tidak jelas, pengambilan oren secara berkala sememangnya berkesan dalam mencegah penyakit pundi hempedu.
  5. Selain mengandungi banyak vitamin C, oren juga mengandungi karotena, yang boleh menghalang pembentukan karsinogen, melembutkan dan melindungi saluran darah, melancarkan peredaran darah, dan menurunkan kolesterol dan lipid darah.
  6. Makan sebiji oren sehari boleh mengurangkan separuh kejadian kanser rongga mulut, esofagus dan perut.Ini adalah hasil penyelidikan terbaru saintis Australia yang baru diumumkan pada bulan Disember.
  7. Kajian telah menunjukkan bahawa meminum 3 gelas jus oren sehari boleh meningkatkan kandungan lipoprotein berketumpatan tinggi (HDL) dalam badan, seterusnya mengurangkan kemungkinan penyakit jantung.Jus oren mengandungi komposisi kimia tertentu iaitu flavonoid dan sitrin yang boleh menggalakkan peningkatan HDL dan mengurangkan risiko penyakit jantung Mengangkut lipoprotein berketumpatan rendah (LDL) keluar dari badan.
  8. Oren kaya dengan serat, rendah kalori dan mengandungi gula semulajadi. Ia adalah pilihan terbaik untuk menggantikan makanan atau pencuci mulut seperti gula-gula, kek dan biskut. Mereka yang manis dan ingin menurunkan berat badan boleh makan oren untuk memenuhi keinginan mereka. untuk gula-gula. Selain itu, oren kaya dengan serat, makan lebih akan membantu membuang air besar dan mengurangkan pengumpulan toksin dalam badan.
  9. Jeruk kaya dengan pelbagai asid dan vitamin organik, yang boleh mengawal metabolisme tubuh manusia, dan sangat bermanfaat kepada orang tua dan pesakit yang menghidap penyakit kardiovaskular.

oren

Nilai pemakanan kulit oren:

Kulit oren juga dipanggil kulit kuning.Selain bahan dalam pulpa, ia mengandungi lebih banyak karotena, yang boleh digunakan sebagai agen perut dan agen perisa aromatik. Kulit oren juga mengandungi sejumlah minyak kulit oren, yang berkesan untuk bronkitis kronik. Kulit oren bersifat manis, pahit dan hangat, dan kesannya untuk melegakan batuk dan mengurangkan kahak adalah lebih baik daripada kulit jeruk keprok. Ia adalah ubat yang baik untuk merawat selsema, batuk, hilang selera makan, sakit dada dan perut.

Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

  • serbuk oren manis

    serbuk oren manis

    Bahan mentah pukal serbuk oren manis KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk oren organik

    serbuk oren organik

    Bahan mentah pukal serbuk oren organik KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk jus oren organik

    serbuk jus oren organik

    Bahan mentah pukal serbuk jus oren organik KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk kulit oren organik

    serbuk kulit oren organik

    Bahan mentah pukal serbuk kulit oren organik KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk oren

    serbuk oren

    Bahan mentah pukal serbuk oren KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk jus oren

    serbuk jus oren

    Bahan mentah pukal serbuk jus oren KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk kulit oren

    serbuk kulit oren

    Bahan mentah pukal serbuk kulit oren KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk kulit oren organik

    serbuk kulit oren organik

    Bahan mentah pukal serbuk kulit oren organik KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk kulit oren

    serbuk kulit oren

    Bahan mentah pukal serbuk kulit oren KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

berita berkaitan