berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Apakah kesan dan fungsi buah kiwi?

  • klik: 236
  • Tarikh: 4/21/2020 2:07:34 PM

Buah kiwi mempunyai banyak daging dan jus, wangi dan lazat, masam manis, dan tahan penyimpanan. Buah-buahan segar yang dituai pada masa yang betul boleh disimpan pada suhu bilik selama sebulan tanpa rosak; walaupun pada suhu rendah, ia boleh disimpan segar selama lebih daripada lima atau enam bulan. Selain makanan segar, ia juga boleh diproses menjadi jus buah, jem, wain buah, air gula dalam tin, buah kering, buah yang diawet, dan lain-lain. Produk ini mungkin berwarna kuning, coklat, atau oren, dengan warna yang menarik dan rasa yang lazat, dan nilai pemakanannya tidak kurang daripada buah segar Makanan kesihatan untuk pekerja pelayaran, penerbangan, dataran tinggi dan suhu tinggi. Jus buah kiwi telah menjadi minuman kesihatan pilihan untuk atlet negara, dan ia juga merupakan buah yang berkhasiat untuk orang tua, kanak-kanak, dan orang kurang upaya.

kiwi

Buah kiwi merupakan buah yang kaya dengan khasiat, mempunyai pelbagai fungsi dan fungsi, serta dikenali sebagai raja buah. Kepala monyet Rhesus mengandungi lebih daripada 10 jenis asid amino seperti leucine, fenilalanin, isoleucine, tyrosine dan alanin, serta mineral yang kaya, termasuk kalsium, fosforus dan zat besi yang kaya, serta karotena dan pelbagai Vitamin memainkan peranan penting dalam mengekalkan kesihatan manusia.

Buah kiwi boleh dijadikan minuman untuk merawat penyakit skurvi. Segelas minuman kiwi sehari boleh memperbaiki tona dan tekstur kulit dengan baik dalam masa sebulan. Vitamin C yang terkandung di dalamnya membantu merendahkan paras kolesterol darah, melebarkan saluran darah dan merendahkan tekanan darah. Ia juga menguatkan otot jantung. Dengan kerap meminum satu sudu teh serbuk kiwi yang dicampur dengan jumlah air suam yang sesuai boleh membantu menstabilkan paras kolesterol dalam darah.

Kiwi mempunyai potensi anti-diabetes. Ia mengandungi kromium, yang mempunyai nilai perubatan untuk merawat diabetes. Ia merangsang sel-sel terpencil untuk merembeskan insulin, jadi ia boleh menurunkan gula darah dalam pesakit diabetes. Serbuknya dicampur dengan serbuk peria untuk mengawal paras gula dalam darah. Pengambilan makanan manis, masam, pedas dan berminyak secara kerap boleh menyebabkan keasidan dalam badan. Selain itu, makan lewat malam dan minum kopi atau teh boleh mencetuskan keadaan keasidan. Tidak kira apa-apa masalah berkaitan asid dalam badan, seperti pedih ulu hati, atau refluks asid, buah kiwi boleh digunakan sebagai antasid yang baik. Ia juga boleh merawat cirit-birit dan disentri. Segelas jus atau serbuk buah kiwi boleh mengurangkan gangguan gastrousus.

Jika rambut anda nipis dan kusam, anda boleh menggunakan jus buah kiwi untuk mencuci rambut selama seminggu. Rendam kiwi kering dalam satu liter air, kemudian campurkan dengan air paip biasa. Ia bukan sahaja meningkatkan daya hidup rambut, tetapi juga menyelesaikan banyak masalah rambut.

Oleh kerana ia kaya dengan nutrien, ia boleh meningkatkan tahap protein keseluruhan. Minum minuman serbuk kiwi selepas makan boleh menyelesaikan masalah perut lemah. Kiwi berkesan dalam merawat masalah pernafasan dan juga boleh meningkatkan penglihatan anda. Ia berkesan dalam meningkatkan penglihatan apabila digabungkan dengan madu. Selain itu, ia adalah antioksidan kuat yang melawan kedutan dan garis halus. Tetapi jika kulit rosak atau alah, anda perlu berjumpa doktor terlebih dahulu sebelum menggunakan buah kiwi.

Kesan buah kiwi juga termasuk meningkatkan fungsi imun, merawat penyakit hati, senak, anemia, masalah sistem kencing, penyakit sistem pernafasan, penyakit otak, dll. Ia juga meningkatkan pengeluaran sel darah merah dan menguatkan gigi dan kuku. Perlu diingat bahawa diet yang sihat dan seimbang dengan air yang banyak setiap hari, digabungkan dengan penggunaan buah kiwi boleh menyembuhkan banyak masalah kesihatan.

Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

  • serbuk kiwi organik

    serbuk kiwi organik

    Bahan mentah pukal serbuk kiwi organik KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk jus kiwi organik

    serbuk jus kiwi organik

    Bahan mentah pukal serbuk jus kiwi organik KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk kiwi

    serbuk kiwi

    Bahan mentah pukal serbuk kiwi KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk jus kiwi

    serbuk jus kiwi

    Bahan mentah pukal serbuk jus kiwi KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

berita berkaitan