berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Keberkesanan dan peranan jujube

  • klik: 222
  • Tarikh: 4/21/2020 2:04:49 PM

tarikh merah

Jujube, juga dikenali sebagai jujube merah, jujube kering, jujube, berasal dari China, telah ditanam di China selama lebih daripada 8,000 tahun, dan telah disenaraikan sebagai salah satu daripada "lima buah" (chestnut, pic, plum, apricot, jujube ) sejak zaman dahulu lagi.satu. Jujube kaya dengan nutrien seperti protein, lemak, gula, karotena, vitamin B, vitamin C, vitamin P, kalsium, fosforus, besi dan kitaran adenosin monofosfat. Antaranya, kandungan vitamin C berada di antara yang terbaik dalam buah, dan ia dikenali sebagai raja vitamin.Ia mempunyai kesan menyuburkan darah dan menyuburkan kulit serta merawat insomnia.

Adenosin monofosfat kitaran yang terkandung dalam jujube adalah komponen penting metabolisme tenaga dalam sel manusia. Ia boleh meningkatkan kekuatan otot, menghilangkan keletihan, melebarkan saluran darah, meningkatkan kontraktiliti miokardium, meningkatkan pemakanan miokardium, dan mempunyai kesan yang baik terhadap pencegahan dan rawatan penyakit sistem kardiovaskular; perubatan tradisional Cina Teori perubatan tradisional Cina percaya bahawa kurma merah mempunyai fungsi mencergaskan kekurangan dan Qi, menyuburkan darah dan menenangkan saraf, menguatkan limpa dan perut, dsb., dan kurma merah mempunyai kesan penyembuhan yang baik pada hepatitis kronik, sirosis, anemia, purpura alahan dan penyakit lain; kurma merah mengandungi triterpenoid dan cincin. Adenosin fosfat mempunyai kesan antikanser dan antialergi yang kuat. Jujube boleh menyuburkan jantung dan paru-paru, melegakan batuk, menyuburkan lima organ dalaman, menyembuhkan kekurangan, menghilangkan qi gastrousus, menenangkan limpa, menenangkan qi perut, membuka sembilan lubang, dan membantu dua belas meridian.

Jujube

Keberkesanan dan fungsi jujube

  • Faedah memelihara kesihatan
    Mencantikkan dan menyihatkan kulit: Melembapkan kulit, memberi manfaat kepada wajah dan mencantikkan kulit. Pepatah orang ramai mengatakan "makan tiga biji kurma sehari tidak akan kelihatan tua pada usia seratus tahun", "untuk membuat kulit menjadi baik, tambah kurma merah ke dalam bubur". Ambil 50 gram kurma merah dan 100 gram nasi japonica, masak bersama menjadi bubur, dan suam-suamkan pada waktu pagi dan petang, yang sangat bermanfaat untuk mencantikkan kulit. Sebabnya ialah sejumlah besar vitamin B dalam jujube boleh menggalakkan peredaran darah di bawah kulit, menjadikan kulit dan rambut licin, kedutan muka licin, dan menjadikan kulit lebih tona.
  • Kurangkan bintik penuaan
    Vitamin C yang terkandung dalam jujube adalah bahan antioksidan penurun yang sangat aktif, yang mengambil bahagian dalam proses pengurangan oksigen fisiologi dalam badan, menghalang pemendakan kronik melanin dalam badan, dan boleh mengurangkan penjanaan bintik-bintik penuaan berpigmen secara berkesan.
  • Lindungi Hati
    Gula, lemak dan protein yang terkandung dalam jujube adalah nutrien untuk melindungi hati. Ia boleh menggalakkan sintesis protein dalam hati, meningkatkan kandungan serum globin dan albumin, melaraskan nisbah albumin dan globulin, mencegah tindak balas pemindahan darah, dan mengurangkan tahap serum alanine aminotransferase.
  • Cegah rambut gugur
    Jujube mempunyai fungsi mencergaskan limpa dan menyuburkan perut. "Limpa yang baik menjadikan kulit tegang", kulit berseri, dan rambut mempunyai tempat tinggal.Oleh itu, makan kurma merah yang kaya dengan khasiat boleh mengelakkan keguguran rambut dan menumbuhkan rambut hitam dan berkilat.
  • Menguatkan perut dan menyuburkan otak
    Kurma merah biasanya digunakan dalam perubatan tradisional Cina untuk menyuburkan perut dan menguatkan limpa. Sekiranya terdapat ubat kuat atau merengsa dalam preskripsi, kurma merah sering digunakan untuk melindungi limpa dan perut.Kurma merah mengandungi gula, protein, lemak, dan asid organik, yang mempunyai kesan tonik pada otak.
  • Mengisi semula qi dan menyuburkan darah
    "Kurma merah mempunyai kesan mencergaskan bahagian tengah dan menyuburkan Qi, menyuburkan darah dan menenangkan saraf". Kandungan vitamin yang tinggi dalam jujube mempunyai kesan yang sihat pada kapilari manusia. Ia sesuai untuk penjagaan selepas bersalin dan mempunyai kesan menyuburkan qi dan darah.
  • Fungsi lain
    Jujube juga mempunyai kesan tidur, menambah kalsium, mencegah spermatorrhea, dan mencegah cirit-birit. Untuk lembapan sejuk limpa dan perut, senak, pengurangan diet, cirit-birit atau najis yang longgar.
Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

  • serbuk kurma merah organik

    serbuk kurma merah organik

    Bahan mentah pukal serbuk kurma merah organik KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

berita berkaitan