berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Keberkesanan dan peranan kacang polong

  • klik: 228
  • Tarikh: 4/20/2020 8:22:14 PM

Kacang polong adalah sejenis makanan yang boleh dimakan dalam pelbagai cara.Ramai orang suka memasaknya terus dalam air masin dan memakannya sebagai ulam. Ada juga orang yang menurunkan berat badan akan menggunakan kacang polong sebagai ganti nasi sebagai makanan ruji untuk mencapai kesan penurunan berat badan. Jadi apakah faedah yang boleh dibawa oleh kacang polong biasa kepada tubuh kita? Hari ini saya akan memberitahu anda keberkesanan dan peranan kacang polong!

pea

Keberkesanan dan fungsi kacang polong

  1. Meningkatkan imuniti badan
    Kacang polong kaya dengan pelbagai nutrien yang diperlukan oleh tubuh manusia.Protein berkualiti tinggi di dalamnya dapat meningkatkan daya tahan tubuh, meningkatkan daya tahan tubuh terhadap pelbagai penyakit, dan juga membantu tubuh pulih selepas sakit atau pembedahan. Oleh itu, jika anda mempunyai rakan yang baru sahaja sakit dan keluar dari hospital, anda boleh makan lebih banyak kacang polong, dan pilih satu hidangan sehari dengan kacang polong dan bukannya nasi atau mi sebagai makanan ruji.
  2. Anti-kanser dan anti-kanser
    Kacang polong kaya dengan karotena, yang boleh menghalang sintesis karsinogen dalam badan selepas makan, mengurangkan jumlah sel kanser dalam tubuh manusia, dan mengurangkan kejadian kanser manusia. Oleh itu, adalah disyorkan bahawa orang pertengahan umur dan warga emas boleh makan lebih banyak kacang untuk mengurangkan kemungkinan kanser. Adalah disyorkan untuk memilih pendekatan yang ringan untuk mengelakkan pemprosesan berlebihan dan kehilangan nutrisi.
  3. Usus besar Tongli
    Kacang mengandungi banyak serat makanan, dan serat kasar boleh menggalakkan peristalsis usus selepas memasuki saluran usus, mengurangkan masa tinggal makanan dalam saluran usus, menggalakkan pembuangan air besar, dan menjaga usus besar bersih.
  4. Antibakteria dan anti-radang
    Kacang polong berbeza daripada beberapa sayur-sayuran lain. Kacang polong mengandungi bahan seperti asid bercabang dua, giberelin dan lektin yang tidak terkandung dalam sayur-sayuran lain, yang mempunyai ciri antibakteria dan anti-radang yang baik serta meningkatkan metabolisme.
  5. Kecantikan dan penjagaan kulit
    Ia direkodkan dalam "Compendium of Materia Medica" yang menyegarkan muka dan mengekalkan kesihatan yang baik, kacang polong mempunyai kesan "menghilangkan bintik-bintik hitam pada muka dan menjadikan wajah berkilat". Kerana kacang peas kaya dengan provitamin A, yang boleh ditukar menjadi vitamin A dalam tubuh manusia, yang boleh mengawal metabolisme kulit dan melembapkan kulit. Dan vitamin A ini adalah semulajadi, jadi ia tidak akan menyebabkan sebarang beban pada kulit. Sama ada anda hamil atau mempunyai kulit sensitif, tidak kira anda menggunakan produk penjagaan kulit lain secara sembarangan, pilih kacang untuk kecantikan!
  6. Pelindung mata
    Kacang polong mengandungi banyak karotena dan lutein. Ia boleh melindungi saraf optik, menggalakkan pertumbuhan semula rhodopsin pada retina, mencegah rabun yang teruk, detasmen retina, memperbaiki penglihatan dan melindungi penglihatan. Ia amat sesuai untuk rakan-rakan yang sering berjaga malam untuk menggunakan mata mereka, mempunyai mata yang letih dan kering, dan mempunyai penglihatan yang kabur.
  7. Tambahan Mineral
    Tidak kira sama ada buah atau biji yang lembut, kacang pea mempunyai tekstur yang lembut selepas dimasak. Ia sangat sesuai untuk dimakan oleh orang tua, kanak-kanak dan wanita hamil, dan ia kaya dengan mineral seperti kalsium, zat besi dan zink.
Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

  • tepung kacang hijau

    tepung kacang hijau

    Bahan mentah pukal tepung kacang hijau KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

berita berkaitan