berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Khasiat dan khasiat saderi

  • klik: 217
  • Tarikh: 4/20/2020 2:40:48 PM

Keberkesanan saderi

Kesan saderi yang paling terkenal ialah ia boleh menurunkan tekanan darah. Kehidupan material yang unggul meningkatkan risiko orang yang menderita tekanan darah tinggi.Ramai orang akan memilih untuk makan lebih banyak saderi dalam kehidupan seharian mereka untuk mencapai kesan menurunkan tekanan darah. Selain menurunkan tekanan darah, saderi mempunyai kesan lain.

  1. Melicinkan Hati dan Menurunkan Tekanan Darah
    Saderi mengawal Meridian Hati.Perubatan klinikal menunjukkan bahawa bahan antihipertensi berasid yang terkandung dalam saderi mempunyai kesan pencegahan yang baik terhadap hipertensi primer, kehamilan dan menopaus.
  2. Anti-kanser dan anti-kanser
    Saderi adalah makanan berserat tinggi. Ia menghasilkan lignin atau bahan lemak usus melalui penghadaman usus. Bahan jenis ini adalah antioksidan. Apabila ia mempunyai kepekatan yang tinggi, ia boleh menghalang karsinogen yang dihasilkan oleh bakteria usus, dan boleh mencegah kanser kolon kanser.
  3. Tenang dan tenang
    Komponen alkali yang terkandung dalam saderi mempunyai kesan menenangkan pada haiwan, dan dapat menstabilkan emosi dan menghilangkan kerengsaan pada tubuh manusia.
  4. Menyuburkan darah dan kekurangan tonifikasi
    Saderi mengandungi unsur zat besi yang tinggi, yang boleh menambah kehilangan darah haid wanita, menjadikan mata cerah, rambut hitam dan cerah, dan mencegah kulit pucat, kering dan kusam.
  5. Membersihkan haba dan menyahtoksik
    Saderi menguasai hati. Orang yang mengalami kebakaran hati yang berlebihan, kulit kasar, insomnia yang kerap dan sakit kepala boleh melegakan simptom dengan makan lebih banyak saderi. Pada musim bunga apabila iklim kering, orang ramai cenderung mengalami mulut kering, sesak nafas dan susah hati. Makan beberapa saderi selalunya membantu menghilangkan haba dan menyahtoksik, menyingkirkan penyakit dan menguatkan badan.
  6. Sedapkan perut
    Saderi adalah makanan berserat tinggi, yang boleh mempercepatkan penghadaman dan penyingkiran perut, dan kemudian menggunakan fungsi diuretik saderi untuk mengeluarkan alkohol melalui air kencing, melegakan tekanan pada perut, dan memainkan peranan dalam menyedarkan dan melindungi perut.
  7. Mencegah psoriasis
    Terdapat bahan dalam saderi yang boleh melegakan otot licin vaskular, yang boleh menurunkan tekanan darah dan kolesterol. Saderi mengandungi psoralen, yang boleh mencegah psoriasis.

celery

Nilai pemakanan saderi

Seperti yang kita sedia maklum, sayur-sayuran mempunyai khasiat yang tinggi, dan saderi adalah antara yang terbaik. Kajian pemakanan menunjukkan bahawa saderi mengandungi vitamin B yang lebih tinggi, dan kandungan kalsium, fosforus, zat besi, dan mineral juga jauh lebih tinggi daripada sayur-sayuran hijau biasa. Secara khusus, dalam 100 gram saderi, kandungan protein adalah 2.2 gram, kandungan kalsium adalah 8.5 mg, kandungan fosforus adalah 61 mg, dan kandungan besi adalah 8.5 mg. Antaranya, kandungan protein saderi adalah dua kali ganda lebih tinggi daripada buah-buahan dan sayur-sayuran biasa, dan kandungan zat besi adalah kira-kira 20 kali ganda daripada tomato. Saderi juga kaya dengan karotena dan multivitamin. Makan lebih banyak saderi adalah baik untuk kesihatan anda.

Bau saderi mempunyai haruman yang istimewa, kerana daun dan batangnya mengandungi bahan yang mudah meruap.Wangian ini boleh menaikkan selera dan membuatkan orang ramai berselera.Sesuai untuk pekerja kolar putih yang stress bekerja dan tidak berselera untuk makan.

Komponen antihipertensi berasid yang terkandung dalam saderi mempunyai kesan tambahan yang baik terhadap rawatan hipertensi dan komplikasinya, sklerosis vaskular, dan neurasthenia.

Saderi mengandungi unsur besi yang tinggi, yang boleh menambah unsur besi yang hilang dengan darah haid semasa haid, mencegah kulit pucat, kering dan kusam, menjadikan mata cerah, dan rambut hitam dan berkilat.

Jus saderi mempunyai kesan menurunkan gula dalam darah.Pengambilan saderi secara kerap dapat meneutralkan asid urik dan bahan berasid dalam badan.Sangat sesuai untuk pengambilan harian oleh pesakit kencing manis.

Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

  • serbuk saderi

    serbuk saderi

    Bahan mentah pukal serbuk saderi KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk saderi organik

    serbuk saderi organik

    Bahan mentah pukal serbuk saderi organik KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • saderi dehidrasi

    saderi dehidrasi

    Bahan mentah pukal saderi dehidrasi KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

berita berkaitan