berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Khasiat dan keberkesanan blackcurrant

  • klik: 232
  • Tarikh: 4/23/2020 1:54:26 PM

Black currant juga dipanggil anggur kering, yang tergolong dalam sejenis tumbuhan renek, kebanyakannya diedarkan di Heilongjiang, Inner Mongolia dan beberapa kawasan Xinjiang di negara saya. Black currant sangat kaya dengan nilai pemakanan, dan terdapat banyak cara untuk memakannya. . Ia boleh dimakan bersama jem, wain buah dan produk berkaitan. Beberapa minuman dsb.

Keberkesanan dan fungsi blackcurrant

  • Lindungi gigi anda
    Black currant boleh melindungi gigi kita, kerana blackcurrant kaya dengan vitamin C, dan black currant juga sangat kaya dengan antioksida, jadi ini dapat memastikan peranan dan kesan vitamin C pada kita, jadi black currant Ia boleh menjadi sangat berkesan dalam membantu kita melindungi gigi dan menguatkan gusi, dan kesannya sangat ketara.
  • Lindungi hati
    Black currant boleh melindungi hati kita, kerana blackcurrant mengandungi banyak bahan bioaktif anti-oksidatif, seperti bahan asid fenolik antosianin dan vitamin, dan lain-lain. Nutrien ini memasuki badan kita, yang boleh membantu kita melindungi hati kita dengan berkesan, supaya kita badan menjadi lebih sihat.
  • Meningkatkan penglihatan
    Kismis hitam juga boleh meningkatkan penglihatan kita. Kismis hitam mengandungi pelbagai bahan bioaktif antioksidan, yang boleh melindungi penglihatan kita dengan berkesan dengan menambah badan kita dengan beberapa antioksidan, jadi kita biasanya makan beberapa kismis hitam Ia boleh membantu kita meningkatkan penglihatan kita, dan bagi mereka yang mengalami rabun, anda boleh makan lebih banyak kismis hitam.
  • Melambatkan penuaan
    Kismis hitam juga boleh membantu kita melambatkan penuaan, kerana kismis hitam mengandungi beberapa khasiat polisakarida dan bahan antioksida.Bahan ini mempunyai fungsi antioksidan yang sangat baik dalam badan kita dan boleh menghapuskan badan kita. Radikal bebas yang dihasilkan oleh pertumbuhan dalam badan, dll. Ia berkesan boleh membantu kita mengurangkan fenomena penuaan.
  • Mengisi semula qi dan darah
    Black currant juga boleh membantu kita menambah qi dan darah, kerana kandungan zat besi dalam black currant agak kaya, jadi black currant boleh membantu kita menambah qi dan darah.
  • Perlindungan kardiovaskular
    Selain itu, terdapat beberapa asid lemak tak tepu dalam benih blackcurrant, yang boleh melindungi kardiovaskular dan serebrovaskular kita.
  • Pencegahan Osteoartritis
    Selain itu, ekstrak daun blackcurrant mengandungi bahan yang boleh membantu kita mencegah osteoarthritis.

black currant

Nilai pemakanan blackcurrant

  • Kismis hitam kaya dengan protein dan karbohidrat, manakala glukosa dalam satu gelen karbohidrat menyumbang kira-kira 40%, manakala fruktosa menyumbang hampir 60%. Glukosa secara langsung boleh membantu badan kita menambah tenaga, manakala fruktosa memasuki badan kita. Di dalam badan, ia bukan sahaja boleh membantu kita menambah tenaga, tetapi juga menghalang penggunaan protein badan kita.
  • Selain itu, kebanyakan pigmen dalam blackcurrant adalah pigmen semulajadi yang larut dalam air. Oleh itu, ia boleh menghalang fenomena pembekuan platelet yang disebabkan oleh beberapa hormon dalam badan kita, jadi currant hitam boleh menghalang trombosis dan arteriosklerosis yang disebabkan oleh pembekuan platelet dalam saluran darah kita, dan kesannya sangat ketara.
  • Di samping itu, kandungan jus blackcurrant telah mencapai hampir 26%, dan kuasa antioksidan jus blackcurrant sangat tinggi, jadi ia boleh membantu kita dengan sangat berkesan membuang beberapa radikal bebas yang dihasilkan dalam badan, dan boleh membantu kita melambatkan penuaan. badan.
  • Kandungan asid organik seperti asid sitrik dalam kismis hitam juga agak kaya. Bahan-bahan ini boleh membantu kita mengeluarkan beberapa asid laktik yang terkumpul dalam darah kita, dan juga boleh menghalang pengeluaran asid laktik baru dalam badan, jadi currant hitam boleh membantu kita memulihkan kekuatan fizikal , memperbaiki keletihan, dan juga boleh membantu kita meningkatkan selera makan kita.Nilai pemakanan boleh dikatakan cukup kaya.
Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

berita berkaitan