berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Komposisi nutrien jus wheatgrass

  • klik: 287
  • Tarikh: 4/26/2020 8:30:23 PM

Jus wheatgrass ialah jus yang diperah daripada wheatgrass.Keberkesanan dan fungsi jus wheatgrass ini adalah kerana wheatgrass kaya dengan khasiat.Jadi apa khasiat yang terkandung dalam jus wheatgrass?

jus anak benih gandum

  • Darah hijau nutrien jus wheatgrass——Klorofil
    Struktur klorofil adalah serupa dengan heme manusia. Dapat dilihat bahawa klorofil mempunyai fungsi hematopoiesis, dapat menguatkan jantung, dan membuat orang menjadi awet muda. Klorofil juga boleh memasuki tisu untuk membuang kekotoran, sisa ubat dan toksin. Oleh itu, ia mempunyai kesan membersihkan hati dan darah, dan boleh meningkatkan gula darah, mempercepat pemulihan luka, dan mempunyai kesan terapeutik yang sangat baik terhadap penyakit kronik. Wheatgrass mengandungi 70% klorofil.
  • Khasiat jus wheatgrass kaya dengan vitamin
    Wheatgrass adalah salah satu sumber terkaya vitamin semulajadi A, C dan E. Wheatgrass mengandungi vitamin E semulajadi yang menyerap lebih daripada 10 kali ganda lebih daripada vitamin E sintetik. Makan lebih banyak wheatgrass tidak akan menyebabkan kesan sampingan seperti vitamin sintetik yang lain.
  • Jus Wheatgrass ialah khazanah mineral nutrien
    Mineral adalah akar kepada daya hidup daun hijau dan teras semua organisma hidup. Wheatgrass mengandungi mineral seperti kalsium, besi, mangan, fosforus, natrium, kobalt dan zink, antaranya ion kalium amat penting. Wheatgrass boleh memperbaiki sembelit dan senak, dan menggalakkan peristalsis usus dan penyerapan kerana kandungan kalium yang mencukupi. Mineral dalam wheatgrass mempunyai tahap kealkalian yang tinggi, jadi penyerapan asid fosforik adalah kecil.Jika asid fosforik berlebihan, ia akan menjejaskan tulang. Oleh itu, wheatgrass mempunyai kesan yang baik untuk mencegah kerosakan gigi, meningkatkan keasidan, dan menghilangkan keletihan.
  • Khasiat jus wheatgrass mengandungi enzim
    anti-penuaan Enzim ialah medium tindak balas kimia dalam badan.Apabila mana-mana nutrien pada mulanya larut dalam cecair dalam sel dan menjadi ion, ia mesti bergantung kepada tindakan enzim. Apabila bernafas, oksigen di udara diangkut ke dalam darah atau sel, dan enzim juga diperlukan. Wheatgrass mengandungi sejenis enzim SOD dengan ion khas seperti zink dan tembaga, dan kandungannya setinggi 0.1%. SOD mempunyai kesan kuratif khusus pada arthritis, penyakit kolagen keradangan tisu antara sel, rinitis, pleurisy dan keradangan lain.
  • Fitohormon jus wheatgrass asid absisik
    Daun wheatgrass muda mengandungi jumlah vitamin dan fitohormon yang tinggi, manakala daun wheatgrass yang lebih tua mengandungi lebih banyak mineral. Pada masa yang sama, wheatgrass boleh membekalkan protein yang paling langsung dan menjimatkan. Daun muda wheatgrass mengandungi triptofan, yang boleh merawat perawakan pendek. Di samping itu, dalam kajian rumput gandum oleh doktor, asid absisik, yang boleh membalikkan pertumbuhan tumor, juga dijumpai. Wheatgrass adalah satu-satunya cara yang kita tahu untuk mendapatkan banyak asid absisik.
Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

berita berkaitan