berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Keberkesanan dan peranan lemon

  • klik: 225
  • Tarikh: 4/8/2020 11:58:33 PM

Nilai pemakanan lemon

  1. Lemon segar rendah kalori, kaya dengan asid sitrik, dan sumber kalium, kalsium, zat besi, vitamin C dan bioflavonoid yang sangat baik.
  2. Bioflavonoid jus lemon jauh lebih rendah daripada buah, kerana ia terdapat terutamanya dalam kulit dan membran buah.
  3. Kulit lemon mengandungi sejumlah besar citral, yang merupakan aldehid yang menentang kesan vitamin A. Ia adalah perlu untuk memastikan bahawa bekalan vitamin A dalam diet adalah mencukupi sebelum makan sejumlah besar kulit lemon.
  4. Lemon kaya dengan vitamin C dan vitamin P, dan lemon hijau mengandungi komposisi yang serupa dengan insulin.

lemon kuning

Kesan makan lemon

  1. Menurunkan tekanan darah: Mencegah penyakit kardiovaskular
  2. Mengurangkan kahak: Kulit lemon lebih berkesan daripada sitrus dalam menghilangkan kahak. Cuaca pada musim panas adalah panas dan lembap. Jika anda tidak memberi perhatian kepada diet anda, kelembapan dalaman badan manusia dan kelembapan luaran iklim semula jadi akan berinteraksi antara satu sama lain, dan kahak akan dihasilkan jika kelembapan dan kekeruhan terkumpul untuk masa yang lama. Oleh itu, apabila kahak banyak pada musim panas dan tekak tidak selesa, tambah jus lemon ke dalam air suam dan sedikit garam untuk batuk kahak pekat yang terkumpul di kerongkong.
  3. Anti-radang: Ia mempunyai pelbagai kesan seperti antibakteria dan anti-radang, meningkatkan imuniti manusia, dll. Anda boleh minum air limau panas untuk mengekalkan badan anda.
  4. Kecantikan: Kaya dengan asid organik dan asid sitrik, lemon ialah makanan beralkali tinggi dengan kesan antioksidan yang kuat, yang sangat berkesan dalam menggalakkan metabolisme kulit, melambatkan penuaan dan menghalang pigmentasi.
  5. Stopemesis: "Kantonis", sebuah buku perubatan tradisional Cina di Guangdong dan Guangxi, merekodkan: "Lemon sesuai untuk ibu dan anak lelaki. Tetapi umurnya bagus, jus boleh menggantikan cuka." Iaitu untuk katakan, wanita hamil boleh meletakkan beberapa biji limau di tepi katil, menghidunya pada waktu pagi, dan ia boleh menghilangkan mual di pagi hari.

lemon hijau

Kontraindikasi untuk Lemon

Pesakit dengan ulser gastrik, rembesan asid hiperasid, karies gigi dan kencing manis harus mengambilnya dengan berhati-hati.

Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

  • serbuk limau gedang

    serbuk limau gedang

    Bahan mentah pukal serbuk limau gedang KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

berita berkaitan