berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Keberkesanan rumpai laut

  • klik: 219
  • Tarikh: 4/9/2020 12:01:51 AM

Nilai pemakanan rumpai laut

  1. Kelp kaya dengan karbohidrat dan kurang protein dan lemak.
  2. Berbanding dengan sayur-sayuran berdaun hijau, kelp kaya dengan vitamin C, dan kandungan protein mentah, gula, kalsium dan zat besinya adalah beberapa kali atau bahkan sepuluh kali lebih tinggi.
  3. Kelp adalah sejenis rumpai laut yang kaya dengan iodin.Kelp yang dikultur secara amnya mengandungi 3% hingga 5% iodin, dan yang paling banyak boleh mencapai 7% hingga 10%.
  4. Kelp segar adalah 95% air, 3% serat makanan dan rendah kalori.
  5. Kelp juga mengandungi banyak manitol.

kelp

Kesan makan rumpai laut

  1. Diuresis dan bengkak: Kelp juga mengandungi sejumlah besar manitol, yang mempunyai kesan diuresis dan bengkak, dan boleh mencegah kegagalan buah pinggang, edema nyanyuk, keracunan dadah, dll.
  2. Pencegahan dan rawatan penyakit kaya dan mulia: Mannitol dalam rumpai laut berfungsi secara sinergistik dengan iodin, kalium dan niasin untuk mencegah dan merawat arteriosklerosis, tekanan darah tinggi, bronkitis kronik, hepatitis kronik, anemia, edema dan lain-lain penyakit.. Hasil yang baik. Protein berkualiti tinggi dan asid lemak tak tepu dalam kelp mempunyai kesan pencegahan tertentu terhadap penyakit jantung, diabetes dan tekanan darah tinggi.
  3. Memanaskan sejuk: Kelp juga mempunyai kesan mengelakkan kesejukan. Orang yang takut sejuk pada musim sejuk sering memakannya, yang boleh meningkatkan keupayaan mereka untuk menahan sejuk dengan berkesan.
  4. Anti-kanser dan anti-kanser: Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, kajian mendapati bahawa kelp, rumpai laut, rumpai laut dan makanan rumpai laut lain mempunyai kesan anti-kanser dan anti-kanser. Antaranya, pencegahan dan rawatan kanser kolorektal dan kanser payudara telah diperakui. Menurut statistik Pertubuhan Kesihatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu, wanita Jepun hampir tidak mengalami kanser payudara, terutamanya kerana mereka makan banyak kelp. Wanita Amerika menderita lebih banyak kanser payudara, sebab utamanya ialah mereka kurang makan kelp, makan lebih banyak daging dan susu. Menurut statistik pakar yang berkaitan, orang tua yang makan kelp selama bertahun-tahun mempunyai purata kadar penyakit yang lebih rendah sebanyak 5% hingga 8%, dan peningkatan purata dalam jangka hayat 4-8 tahun.
  5. Merawat hipotiroidisme: Kerana kelp mengandungi banyak iodin, iaitu bahan utama yang disintesis oleh kelenjar tiroid. Jika tubuh manusia kekurangan iodin, ia akan mengalami "penyakit leher tebal", iaitu hypothyroidism. Oleh itu, kelp adalah makanan terbaik untuk manusia. dengan hipotiroidisme.
  6. Kurangkan penyakit radiasi: Jeli kelp boleh menggalakkan perkumuhan bahan radioaktif dalam badan bersama-sama dengan najis, dengan itu mengurangkan pengumpulan bahan radioaktif dalam badan manusia dan mengurangkan kejadian penyakit radiasi. Penggunaan rumpai laut secara tetap boleh menjadikan rambut lembap dan hitam.

Pantang larang rumput laut

  1. Orang yang mengalami kekurangan limpa dan perut serta selsema harus memakannya dengan berhati-hati, dan mereka yang mengalami kekurangan limpa dan perut, pesakit dengan iodin berlebihan dalam hipertiroidisme, wanita hamil dan ibu yang menyusukan tidak boleh memakannya.
  2. Wanita hamil dan ibu menyusu tidak boleh makan kelp secara berlebihan.
Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

  • serbuk kelp

    serbuk kelp

    Bahan mentah pukal serbuk kelp KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

berita berkaitan