berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Apakah kebaikan dan kesan memakan buah delima?

  • klik: 239
  • Tarikh: 4/9/2020 11:35:27 PM

Delima bukan sahaja cantik dari segi rupa, malah kaya dengan khasiat, mengandungi banyak khasiat yang diperlukan oleh tubuh manusia. Kandungan vitamin C buah delima adalah satu atau dua kali ganda lebih tinggi daripada epal dan pear. Setiap 100 gram bahagian yang boleh dimakan buah delima mengandungi: haba 63 (kcal), kalium 231 (mg), fosforus 71 (mg), karbohidrat 18.7 (g), magnesium 16 (mg), kalsium 9 (mg), vitamin C 9 (mg). ), vitamin E 4.91 (mg), serat pemakanan 4.8 (g), protein 1.4 (g), natrium 0.9 (mg), besi 0.3 (mg), lemak 0.2 (g), zink 0.19 (mg), mangan 0.17 (mg). ), kuprum 0.14 (mg), vitamin B1 0.05 (mg), vitamin B2 0.03 (mg).

delima

Apakah faedah dan kesan memakan buah delima

  1. Delima adalah antibakteria
    Delima mempunyai kesan perencatan yang jelas pada Shigella dysenteriae, Staphylococcus aureus, streptokokus hemolitik, Vibrio cholerae, Shigella, dll. Ia juga mempunyai tahap kesan perencatan yang berbeza pada pelbagai kulat kulit. Rebusan kulit delima juga boleh menghalang virus influenza .
  2. Delima baik untuk pemakanan
    Delima kaya dengan gula buah-buahan, protein berkualiti tinggi, dan lain-lain, yang boleh menambah tenaga dan kalori tubuh manusia, serta unsur surih dan nutrien yang kekurangan tubuh manusia, dan membantu tubuh manusia pulih dengan cepat dan melegakan. keletihan.
  3. Delima bagus untuk penjagaan kulit
    Delima mempunyai kesan kecantikan dan penjagaan kulit.Selain dimakan secara terus,ia juga boleh digunakan sebagai bahan mentah untuk kosmetik.Yang paling terkenal mungkin ialah siri krim delima merah jenama antarabangsa. Ini kerana buah delima mengandungi dua komponen antioksidan utama iaitu polifenol dan anthocyanin buah delima, dan juga mengandungi asid linoleik dan pelbagai vitamin.Nutrien ini boleh membantu kulit menentang pengoksidaan, memutihkan kulit, dan meningkatkan keanjalan kulit pada masa yang sama. dan melembapkan, jadi makan lebih banyak buah delima mempunyai kesan pemutihan dan anti-penuaan.
  4. Delimamembantu mencegah penyakit kardiovaskular
    Tahap antioksidan yang tinggi dalam delima merah boleh menahan keradangan dan kerosakan radikal bebas pada tubuh manusia, mencegah aterosklerosis, mencegah kanser, dan kesannya lebih tinggi daripada wain merah.
  5. Delima membantu melegakan cirit-birit dan disentri
    Delima merah mengandungi alkaloid, asid ursolik dan bahan lain, yang mempunyai kesan astringen dan antibakteria yang jelas, dan boleh membantu dalam rawatan disentri, cirit-birit, darah dalam najis, spermatorrhea, prolaps dubur dan penyakit lain.
  6. Delima boleh membantu mencegah kerosakan otak janin
    Buah delima mempunyai maksud kanak-kanak yang ramai dan keberkatan dalam budaya tradisional Cina.Ramai warga emas suka membeli buah delima untuk ibu hamil di rumah.Mempunyai maksud yang baik, jadi adakah baik untuk ibu hamil makan buah delima? Adalah baik untuk wanita hamil makan buah delima. Kajian telah menunjukkan bahawa minum lebih banyak jus delima semasa awal kehamilan boleh mengurangkan kemungkinan kerosakan pada perkembangan otak janin. Ia juga boleh memperbaiki gejala kehilangan selera makan pada wanita awal kehamilan dengan berkesan dan membantu menguatkan penyerapan nutrien. Pada masa yang sama, ia dapat membantu melindungi sistem saraf, menstabilkan mood ibu hamil, dan melegakan kemurungan semasa hamil dan masalah lain.Namun, makanan yang baik juga perlu memberi perhatian kepada pantang larang.Wanita hamil yang mengalami gejala sembelit, mudah mendapat marah, kencing manis, gastrik, dan bronkitis adalah yang terbaik untuk tidak makan delima. , kerana delima bersifat hangat dan kaya dengan gula, ia mudah memburukkan keadaan.
Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

berita berkaitan