berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Tujuh Kebaikan Makan Badam

  • klik: 365
  • Tarikh: 4/13/2020 1:03:52 PM

Badam memang tidak asing lagi dengan buah kering sebegini.Ramai yang makan badam sebagai makanan ringan.Orang ramai tahu buah-buahan kering bagus untuk kesihatan.Jadi tahukah anda apa khasiat badam kepada tubuh manusia?

Almond

  1. Ia bagus untuk detoksifikasi dan pengurangan kebakaran
    Badam kaya dengan selulosa, yang bermanfaat untuk peristalsis saluran gastrousus.Makan badam dengan betul boleh membantu mengeluarkan haba dalaman dan membuang toksin dari badan, terutamanya bagi pesakit sembelit. Makan badam mempunyai kesan yang jelas.
  2. Baik untuk kecantikan
    Bagi kawan-kawan wanita, makan badam dengan betul akan baik untuk kulit.Banyak khasiat dalam badam, yang membantu untuk kecantikan dan pelembab, seperti vitamin b1, vitamin b2, dan lain-lain, yang merupakan bahan yang berkesan untuk memperbaiki masalah kulit.
  3. Membantu mengurangkan kolesterol
    Pada masa kini, orang makan dan minum terlalu banyak, tidak memberi perhatian kepada kawalan diet, dan semakin ramai orang yang mempunyai kolesterol tinggi. Menghadapi masalah sebegini, anda juga boleh mencuba makan badam, yang boleh membantu menurunkan kolesterol.
  4. Baik untuk batuk dan asma
    Sekarang cuaca semakin sejuk, semakin ramai yang menghidap selsema dan demam. Ditambah pula dengan cuaca yang kering, semakin ramai yang batuk. Walaupun batuk bukanlah satu simptom, ia mudah membawa kepada penyakit jika tidak diatasi. .Oleh itu, boleh melegakan batuk dan asma.Makan badam dengan sewajarnya.
  5. Baik untuk anti-tumor
    Badam mengandungi bahan aktif dipanggil amygdalin, yang memasuki darah dan boleh membantu membunuh sel-sel kanser. Bagi pesakit tumor, makan badam dengan betul boleh membantu mengekalkan kehidupan.
  6. Baik untuk penurunan berat badan
    Kehidupan yang tidak teratur, diet yang tidak teratur, dan semakin ramai orang yang gemuk. Macam-macam cara orang nak turunkan berat badan. Ada yang diet dan ada yang bersenam. Malah, mereka juga boleh makan badam untuk kurus. Badam mengandungi asid lemak tak jenuh tunggal yang tidak menjadikan anda gemuk. Pada masa yang sama, dinding sel badam akan menghalang lipase daripada bersentuhan dengan lemak, seterusnya mengurangkan penghadaman dan penyerapan lemak, yang bermanfaat untuk penurunan berat badan.
  7. Ia bagus untuk menyuburkan paru-paru
    Khasiat kaya yang terkandung dalam badam sangat bermanfaat untuk menyuburkan paru-paru dan menyuburkan paru-paru. Sama ada anda lelaki, wanita, tua atau muda, anda boleh makan badam untuk pemeliharaan kesihatan, untuk memastikan kelembapan paru-paru, dan untuk membantu paru-paru. bekerja lebih baik.

Kebiasaannya orang hanya makan badam sebagai snek, tetapi mereka tidak menghiraukan bahawa badam mempunyai banyak khasiat. Faedah ini terutamanya dikaitkan dengan nutrien yang kaya dalam badam, seperti asid lemak tak tepu, yang boleh melindungi sistem kardiovaskular, protein bermanfaat untuk pertumbuhan dan perkembangan manusia, dan vitamin E boleh memainkan peranan antioksidan untuk mencegah penuaan. Secara keseluruhannya, badam mempunyai banyak kesan dan boleh dimakan dengan betul dalam kehidupan seharian.

Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

  • tepung badam organik

    tepung badam organik

    Bahan mentah pukal tepung badam organik KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk badam

    serbuk badam

    Bahan mentah pukal serbuk badam KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

berita berkaitan