berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Keberkesanan dan peranan bilberry

  • klik: 223
  • Tarikh: 4/13/2020 2:03:58 PM

Pernahkah anda melihat bilberry? Adakah anda tahu apa yang ia lakukan dan apa yang ia lakukan? Bilberi ialah sejenis buah renek liar. Nilai pemakanan bilberi sangat tinggi. Ia boleh dimakan secara langsung oleh manusia dan mempunyai kesan penjagaan kesihatan yang sangat baik.

Komposisi pemakanan bilberi

Pertama sekali, bilberry mengandungi sejumlah besar rhodopsin dan flavonoid, yang boleh meningkatkan sensitiviti saraf optik dan juga mencegah ubah bentuk retina. Maksudnya, pengambilan bilberi secara berkala boleh melindungi mata dan mencegah kehilangan penglihatan.

Kedua, bilberry mengandungi sejumlah besar bahan fenolik dan flavonoid, yang bukan sahaja dapat menahan pengoksidaan dan menghilangkan radikal bebas dalam tubuh manusia, tetapi juga menghalang aktiviti virus, dengan itu mengurangkan kerosakan virus pada hati manusia. , bilberi Ia boleh mengurangkan penyakit hepatitis B, dan ia adalah sejenis buah yang boleh ditanam untuk orang yang menghidap hepatitis B kronik.

Akhir sekali, anthocyanin, tannin, asid folik dan anthocyanin yang terkandung dalam bilberry adalah semua faktor anti-kanser semulajadi.Bahan-bahan ini bukan sahaja dapat mencegah kanser sel, tetapi juga membantu menghalang pembiakan sel-sel kanser bersama-sama dengan ubat-ubatan lain. Bagi orang yang sihat, makan bilberi boleh mencegah kanser, meningkatkan daya tahan badan, dan secara relatifnya meningkatkan daya tahan terhadap selsema dan penyakit lain.

Keberkesanan dan fungsi bilberry

  1. Bilberry boleh melindungi mata dan meningkatkan penglihatan
    Bilberi boleh melindungi mata dan meningkatkan penglihatan. Ia mengandungi banyak rhodopsin dan flavonoid. Bahan ini boleh bertindak secara langsung pada mata manusia, yang boleh meningkatkan kepekaan saraf optik dan mencegah degenerasi retina dan rabun malam. Pengambilan yang kerap boleh melindungi penglihatan mata.Mata juga boleh mengelakkan kehilangan penglihatan.
  2. Bilberry boleh melegakan hepatitis B
    Buah bilberi mengandungi banyak bahan fenolik dan flavonoid.Bahan ini bukan sahaja dapat menahan pengoksidaan dan menyingkirkan radikal bebas dalam tubuh manusia, malah dapat menghalang aktiviti virus dan mengurangkan kerosakan virus pada tubuh manusia, terutamanya kepada hati manusia.Mereka yang menghidap hepatitis B kronik memakannya.
  3. Bilberi juga boleh mencegah kanser
    Bilberry juga merupakan buah anti-kanser yang sangat baik.Antosianin, tanin, asid folik, anthocyanin, dan flavonoid yang terkandung dalam buah ini adalah semua bahan anti-kanser semulajadi. Bahan-bahan ini boleh mencegah kanser sel. Ia juga boleh menghalang pertumbuhan semula sel-sel kanser. Makan untuk orang yang sihat boleh mencegah kanser, dan memakannya untuk pesakit kanser boleh menghalang aktiviti sel-sel kanser, mengawal pertumbuhan semula sel-sel kanser, dan berkesan mengawal penyakit dan mencegah kemerosotan penyakit.
Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

  • serbuk bilberi organik

    serbuk bilberi organik

    Bahan mentah pukal serbuk bilberi organik KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

berita berkaitan