berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Khasiat dan fungsi tembikai

  • klik: 235
  • Tarikh: 4/13/2020 7:23:22 PM

Keberkesanan dan fungsi tembikai

Tembikai kaya dengan khasiat,manis dan lazat.Merupakan buah yang paling banyak kandungan air di antara semua buah-buahan.Ia juga mengandungi banyak gula, vitamin, protein, pektin dan sebagainya. Tembikai bersifat sejuk dan rasa manis. Ia mempunyai kesan membersihkan haba dan melegakan haba, menggalakkan cecair badan dan menghilangkan dahaga, diuresis, menyembuhkan disentri berdarah, dan racun mabuk. Petunjuk untuk demam strok haba, haba yang berlebihan dan kecederaan cecair, kebosanan dan dahaga, oliguria, air kencing kuning, bengkak tekak dan luka mulut. Penyelidikan farmakologi moden percaya bahawa gula, garam dan protease yang terkandung dalam tembikai boleh merawat nefritis dan menurunkan tekanan darah. Makan tembikai pada musim panas sangat berfaedah untuk mencegah strok haba dan meningkatkan kebolehsesuaian mesin dengan persekitaran suhu tinggi di luar. Tembikai mempunyai kesan membuang air besar. Pada musim panas, orang ramai berpeluh, berasa gelisah, dahaga, dan mempunyai sedikit air kencing berwarna kuning.Pada masa ini, makan tembikai bukan sahaja dapat menghilangkan dahaga, tetapi juga melegakan kegelisahan di dalam hati, dan menjadikan air kencing menjadi jelas dan panjang.

Keberkesanan tembikai

  1. Tembikai mempunyai kesan menghilangkan haba dan melegakan haba, menghilangkan kegelisahan dan menghilangkan dahaga
    Tembikai mengandungi banyak air.Sekiranya rakan wanita makan sepotong tembikai yang manis, berpasir dan penuh dengan air apabila demam akut menyebabkan demam, dahaga, berpeluh, dan mudah marah, gejala akan bertambah baik serta-merta. Oleh itu, makan lebih banyak tembikai mempunyai kesan menghilangkan haba dan melegakan haba musim panas, menghilangkan kegelisahan dan menghilangkan dahaga.
  2. Tembikai mempunyai kesan meningkatkan pemakanan pesakit nefritis
    Gula dan garam yang terkandung dalam tembikai boleh diuretik dan menghapuskan keradangan buah pinggang, dan protease boleh menukar protein tidak larut kepada protein larut, meningkatkan pemakanan pesakit nefritis.
  3. Tembikai mempunyai kesan menurunkan tekanan darah
    Tembikai juga mengandungi bahan yang boleh menurunkan tekanan darah.Oleh itu, wanita yang mempunyai darah tinggi sering memakan buah tembikai yang boleh menurunkan tekanan darah.
  4. Tembikai mempunyai kesan merawat penyakit kuning
    Selepas makan tembikai, pengeluaran air kencing akan meningkat dengan ketara, yang boleh mengurangkan kandungan pigmen hempedu dan menjadikan najis licin, yang mempunyai kesan tertentu terhadap rawatan penyakit kuning.
  5. Tembikai mempunyai kesan meningkatkan keanjalan kulit
    Jus tembikai segar dan kulit tembikai segar boleh meningkatkan keanjalan kulit, mengurangkan kedutan dan menambah kilauan pada kulit.
  6. Tembikai mempunyai kesan pelembab, pemakanan, perlindungan matahari dan pemutihan
    Tembikai mengandungi pelbagai komponen kimia penting yang bermanfaat untuk kesihatan dan kecantikan, terutamanya termasuk citrulline, asid glutamat, arginin, asid malik, asid fosforik, dan lain-lain, yang semuanya asid amino dengan aktiviti fisiologi kulit, dan juga mengandungi gula, Nutrien. seperti vitamin dan mineral. Komponen tembikai ini mudah diserap oleh kulit, dan mempunyai kesan pelembab, berkhasiat, pelindung matahari dan pemutihan yang baik pada kulit wajah.
Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

berita berkaitan