berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Apakah faedah makan strawberi?

  • klik: 238
  • Tarikh: 4/16/2020 1:09:05 PM

Strawberi kaya dengan nutrisi

Strawberi kaya dengan nutrien dan kaya dengan pelbagai bahan aktif.Setiap 100 gram pulpa segar mengandungi 60 mg vitamin C, yang lebih tinggi daripada epal dan anggur. Pulpa mengandungi banyak nutrien seperti gula, protein, asid organik, dan pektin. Selain itu, strawberi juga kaya dengan vitamin B1, B2, C, PP, kalsium, fosforus, besi, kalium, zink, kromium dan mineral penting lain serta beberapa unsur surih. Strawberi adalah sumber penting selulosa, zat besi, kalium, vitamin C dan flavonoid yang penting.

Strawberi kaya dengan nutrien dan mengandungi fruktosa, sukrosa, asid sitrik, asid malik, asid salisilik, asid amino, kalsium, fosforus, besi dan mineral lain. Selain itu, ia juga mengandungi pelbagai jenis vitamin, terutama kandungan vitamin C yang sangat kaya, setiap 100 gram strawberry mengandungi 60 mg vitamin C. Karotena yang terkandung dalam strawberi adalah bahan penting untuk sintesis vitamin A, yang mempunyai kesan meningkatkan penglihatan dan menyuburkan hati. Strawberi juga mengandungi pektin dan serat makanan yang kaya, yang boleh membantu penghadaman dan melancarkan najis. Khasiat dalam strawberi mudah dihadam dan diserap oleh tubuh manusia, dan ia tidak akan masuk angin atau marah jika anda makan lebih.Ia adalah makanan yang sihat sesuai untuk semua peringkat umur.

strawberi

Cara makan strawberi

Terdapat banyak cara untuk makan strawberi. Jika anda mencampurkan strawberi dengan krim atau susu segar dan memakannya bersama-sama, rasanya sangat baik; tumbuk strawberi yang telah dibasuh dengan gula dan krim ke dalam puri strawberi, dan selepas beku, ia akan menjadi makanan musim panas yang sejuk, manis, lembut dan lazat; strawberi jem adalah seperti membuat Pesta Tanglung Roti kukus dan inti mi adalah makanan yang lebih menarik. Strawberi juga boleh diproses menjadi jus buah, jem, wain buah dan makanan dalam tin.

Perspektif Perubatan

Penyelidikan perubatan moden percaya bahawa strawberi mempunyai kesan khasiat dan pengawalseliaan tertentu pada saluran gastrousus dan anemia. Selain mencegah skurvi, strawberi juga mempunyai kesan yang baik untuk mencegah arteriosklerosis dan penyakit jantung koronari. Vitamin dan pektin dalam strawberi mempunyai kesan tertentu untuk memperbaiki sembelit dan merawat buasir, tekanan darah tinggi, dan hiperlipidemia. Strawberi mengandungi bahan amina, yang juga mempunyai kesan terapeutik adjuvant pada penyakit darah seperti leukemia dan anemia aplastik. Strawberi adalah tumbuhan yang kaya dengan tannin, yang boleh menyerap dan menghalang penyerapan bahan kimia karsinogenik dalam badan, dan mempunyai kesan anti-kanser.

Strawberi mempunyai nilai pemakanan yang tinggi dan sangat kaya dengan vitamin C. Penyelidikan saintifik telah mengesahkan bahawa vitamin C boleh menghilangkan kelonggaran atau ketegangan antara sel, menjadikan struktur sel otak tegang, dan kulit halus dan anjal. Kandungan fosforus strawberi adalah 5 kali ganda daripada epal, dan kandungan kalsium adalah 3-5 kali ganda daripada pear dan epal. Selain itu, ia juga mengandungi vitamin B1, B2, karotena, riboflavin, asid amino, pektin dan mineral, dan lain-lain. Nutrien ini mempunyai kesan penjagaan kesihatan yang baik pada pertumbuhan tulang, kulit dan sistem saraf manusia, dan sangat bermanfaat untuk orang tua dan kanak-kanak.manfaat. Perkara yang paling penting ialah ia mengandungi bahan yang dipanggil asid aspartik, yang boleh membantu menghilangkan lemak dan menyahtoksik, dan mencapai tujuan penurunan berat badan.

Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

  • serbuk strawberi

    serbuk strawberi

    Bahan mentah pukal serbuk strawberi KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk strawberi organik

    serbuk strawberi organik

    Bahan mentah pukal serbuk strawberi organik KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk jus strawberi organik

    serbuk jus strawberi organik

    Bahan mentah pukal serbuk jus strawberi organik KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk jus strawberi

    serbuk jus strawberi

    Bahan mentah pukal serbuk jus strawberi KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • hirisan strawberi

    hirisan strawberi

    Bahan mentah pukal hirisan strawberi KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

berita berkaitan