berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Keberkesanan dan peranan halia

  • klik: 225
  • Tarikh: 4/17/2020 2:29:20 PM

Halia adalah sejenis makanan perasa. Apabila memasak, masukkan sedikit halia untuk menyedapkan rasa masakan. Halia juga mengandungi khasiat yang sangat kaya, yang boleh mencapai kesan menyelerakan dan menangkis sejuk. Ia boleh digunakan dalam kehidupan Gabungkan halia dengan makanan lain untuk membuat hidangan, terutama yang mudah kesejukan tangan dan kaki perlu makan halia dengan sewajarnya.Izinkan saya memperkenalkan khasiat dan fungsi halia.

ginger

Nilai pemakanan halia

Halia sangat kaya dengan gingerol, yang boleh membentuk enzim antioksidan selepas masuk ke dalam badan, yang boleh menangani radikal bebas oksigen dengan berkesan. Halia juga boleh menghilangkan kejahatan sejuk dan melancarkan aliran darah. Apabila selsema berlaku Anda boleh merebus sup halia untuk diminum, yang boleh mencapai peranan yang baik dalam rawatan tambahan penyakit.

Keberkesanan dan fungsi halia

Halia boleh mencapai kesan meningkatkan selera makan.Ia mengandungi minyak meruap aromatik dan kanji serat, yang boleh melegakan keletihan fizikal dan gejala kembung perut dan sakit perut, dan boleh mencapai kesan menguatkan perut dan menjadikan selera makan lebih kuat.

Halia juga boleh menahan bakteria dan mencegah penyakit. Pada musim panas, cuaca sangat panas, jadi bakteria membiak dengan cepat. Pada masa ini, gastroenteritis akut mudah berlaku. Pada masa ini, anda boleh makan Halia atau membuat teh dengan halia boleh mencegah penyakit gastrousus dan berkesan membunuh bakteria patogen dalam mulut.

Makan sedikit halia juga boleh meningkatkan selera makan. Pada musim panas, semua orang suka makan benda yang sejuk dan tiup pada penghawa dingin. Minum sedikit halia dan air gula merah pada masa ini dapat menghilangkan kesejukan dalam badan dan boleh Untuk menyegarkan minda, bila terkena strok haba pengsan, minum segelas jus halia juga boleh bangun dengan cepat, dan kesannya juga sangat baik.

Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

  • serbuk halia

    serbuk halia

    Bahan mentah pukal serbuk halia KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

  • serbuk halia organik

    serbuk halia organik

    Bahan mentah pukal serbuk halia organik KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

berita berkaitan