berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Nilai Pemakanan Ubi

  • klik: 254
  • Tarikh: 4/23/2020 8:45:14 PM


Ubi keledek kaya dengan kanji, serat pemakanan, karotena, vitamin A, B, C, E, kalium, besi, tembaga, selenium, kalsium, dan lain-lain. Lebih daripada 10 jenis unsur surih dan asid linoleik, dan lain-lain, dan mempunyai tinggi nilai pemakanan.. Pakar memanggilnya sebagai makanan kesihatan yang paling seimbang dari segi nutrisi. Bahan-bahan ini dapat mengekalkan keanjalan salur darah dan sangat berkesan dalam mencegah dan merawat sembelit kebiasaan di kalangan warga emas.

ubi keledek

  1. Karotena
    Ubi keledek kaya dengan karotena, yang boleh menggalakkan kematangan normal sel epitelium, menghalang pembezaan sel epitelium yang tidak normal, menghapuskan radikal bebas oksigen karsinogenik, menghalang karsinogen daripada bergabung dengan protein dalam nukleus, dan menggalakkan imuniti manusia.
  2. Beta Karotena
    Ubi keledek adalah sumber makanan terbaik β-karotena, yang membantu badan menghasilkan sel darah putih yang mencukupi untuk melawan jangkitan yang disebabkan oleh pencerobohan virus selsema.
  3. Serat pemakanan
    Ubi keledek mengandungi banyak serat makanan, yang tidak boleh dicerna dan diserap dalam usus. Ia boleh merangsang usus, meningkatkan peristalsis, julap dan menyahtoksik, terutamanya untuk sembelit nyanyuk. Pada masa kini, kebanyakan orang mengalami masalah senak dan sembelit.Sembelit yang berpanjangan berkemungkinan membawa kepada kanser gastrousus. Ubi keledek kaya dengan serat kasar, yang boleh menggalakkan pergerakan usus.
  4. Multivitamin
    Ubi keledek kaya dengan gula, selulosa dan pelbagai jenis vitamin, terutamanya β-karotena, vitamin E dan vitamin C.
  5. Selulosa dan pektin
    Ubi keledek kaya dengan selulosa dan pektin, bahan-bahan ini boleh merangsang rembesan jus pencernaan dan motilitas gastrousus, ditambah pula dengan pemakanan yang tinggi, rendah kalori, dan ciri-ciri rendah lemak, ia mempunyai kesan perlindungan yang baik pada saluran darah.
  6. Lisin
    Khususnya, ubi keledek kaya dengan lisin, manakala beras dan tepung kekurangan lisin. Tetapi ramai yang tidak menyedarinya.
  7. Bahan seperti estrogen
    Ubi keledek juga mengandungi bahan yang serupa dengan estrogen, yang mempunyai kesan tertentu untuk melindungi kulit manusia dan melambatkan penuaan.
  8. Asid klorogenik
    Asid klorogenik dalam ubi keledek boleh menghalang pengeluaran melanin dan menghalang penampilan jeragat dan bintik-bintik penuaan.
  9. Mucin
    Ubi keledek mengandungi banyak protein mukus, yang boleh menghalang hati dan buah pinggang daripada mengecut, meningkatkan imuniti badan, dan mencegah penyakit kolagen.
  10. Kalsium dan Magnesium
    Kalsium dan magnesium yang terkandung dalam ubi boleh mencegah osteoporosis.
  11. Bioflavonoid
    Ubi keledek mengandungi komposisi unik bioflavonoid, yang menghalang kanser dan memanjangkan hayat. Ia adalah steroid yang serupa dengan hormon yang dirembeskan oleh kelenjar adrenal. Ulama asing memanggilnya "hormon palsu". Ia berkesan boleh menghalang kejadian kanser payudara dan kanser kolon.
Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

  • tepung keledek organik

    tepung keledek organik

    Bahan mentah pukal tepung keledek organik KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.

berita berkaitan