berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Nilai pemakanan dan keberkesanan beri biru

  • klik: 298
  • Tarikh: 4/26/2020 8:27:51 PM

Blueberry ialah tumbuhan renek dari genus Rhododendronaceae Vaccinium. Ia dinamakan untuk buah birunya. Ia bukan sahaja kaya dengan nutrien konvensional, tetapi juga sangat kaya dengan flavonoid dan polisakarida, yang boleh menghalang penuaan otak, melindungi penglihatan, Jantung yang kuat, anti -kanser, melembutkan saluran darah, meningkatkan imuniti dan kesan lain!

blueberry

Nilai pemakanan beri biru

  1. Blueberry sangat kaya dengan flavonoid dan polisakarida, jadi ia dipanggil "Ratu Buah-buahan" dan "Raja Beri".
  2. Beri biru mengandungi pektin yang tinggi, yang boleh menurunkan kolesterol secara berkesan, mencegah aterosklerosis, dan menggalakkan kesihatan kardiovaskular.
  3. Blueberry mengandungi pigmen anthocyanin II, yang mempunyai kesan mengaktifkan retina, dapat menguatkan penglihatan, dan mencegah keletihan mata.
  4. Blueberry kaya dengan vitamin C, yang boleh meningkatkan fungsi jantung, mencegah kanser dan penyakit jantung, mencegah penuaan otak dan meningkatkan kuasa otak.

Keberkesanan dan fungsi blueberry

  1. Melambatkan penuaan: Beri biru mengandungi anthocyanin super-antioksidan, yang merupakan penghapus radikal bebas yang paling berkuasa ditemui setakat ini, yang boleh meningkatkan imuniti badan, menghapuskan pelbagai keradangan dalam badan, dan mengurangkan kelajuan penuaan. kulit dan organ badan.
  2. Meningkatkan imuniti: Beri biru membantu meningkatkan imuniti kerana antosianin yang terkandung dalam beri biru. Selain sifat antioksidannya yang kuat, anthocyanin juga boleh menggalakkan vitamin C dan Penyerapan vitamin E, dengan itu meningkatkan imuniti manusia.
  3. Meningkatkan ingatan: Beri biru mengandungi sebatian yang boleh merawat amnesia jangka pendek, yang boleh meningkatkan daya ingatan dan mencegah penuaan otak. Makan lebih banyak beri biru boleh menjadikan otak lebih pintar, meningkatkan aktiviti fungsi otak dan menjadikan tingkah laku lebih selaras dan bertenaga.
  4. Lindungi mata: Antosianin, karotenoid dan vitamin C dalam beri biru mempunyai kesan sinergistik yang baik, yang dapat memenuhi keperluan nutrisi mata, dengan itu melindungi mata, melegakan keletihan mata, membangkitkan fungsi mata, Memperbaiki penglihatan.
  5. Menguatkan saluran darah: Anthocyanin yang terkandung dalam blueberry boleh meningkatkan peredaran darah, memulihkan fungsi mikrovaskular yang hilang, dan menguatkan saluran darah yang rapuh, sekali gus menjadikan saluran darah lebih anjal.
  6. Kecantikan dan kecantikan: Anthocyanin yang terkandung dalam blueberry dipanggil "kosmetik kulit mulut" di Eropah, yang boleh menghalang generasi awal kedutan kulit. Selain itu, anthocyanin juga merupakan pelindung matahari semulajadi, yang boleh menghalang sinaran ultraungu. Mempengaruhi kulit.
  7. Memperbaiki tidur: Anthocyanin yang terkandung dalam blueberry boleh menembusi jauh ke dalam sel untuk melindungi membran sel daripada pengoksidaan oleh radikal bebas.
  8. Fungsi anti-kanser: Nutrien yang terkandung dalam blueberry mempunyai kesan menghalang ke atas kanser peringkat awal dan pertengahan, terutamanya antosianin dalam buah blueberry adalah antioksidan yang sangat kuat, yang boleh membantu mencegah pembentukan plak dalam arteri. dan pelbagai jenis kanser, mengurangkan kemungkinan kanser.
Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

berita berkaitan