berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Kaedah pemprosesan serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran

  • klik: 480
  • Tarikh: 3/28/2018 2:19:38 PM

Kaedah pemprosesan serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran

Dalam pengeluaran serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran, bahan mentah buah-buahan dan sayur-sayuran biasanya dikeringkan dan dikeringkan terlebih dahulu, dan kemudian dihancurkan lagi. Kaedah pengeringan buah-buahan dan sayur-sayuran terutamanya termasuk pengeringan udara panas dan pengeringan beku vakum. Yang terakhir dikeringkan dalam keadaan beku dan vakum, dan nutrien, warna dan rasa buah-buahan dan sayur-sayuran sangat terpelihara. Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran juga boleh dibuat dengan memukul, menghomogenkan, dan kemudian menyembur pengeringan, tetapi proses ini mempunyai penggunaan bahan mentah yang rendah dan kos yang tinggi, dan jarang digunakan dalam pengeluaran. Terdapat beberapa jenis serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran yang tersedia, terutamanya serbuk labu, serbuk tomato, serbuk bawang putih, serbuk bawang hijau, dll., tetapi serbuk ini terlalu besar untuk digunakan, dan suhu bahan terlalu tinggi semasa membuat serbuk. , yang memusnahkan kandungan nutrisi produk , warna dan rasa, dan juga bau hangus.

Semua jenis serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran yang ada di pasaran pada asasnya adalah serbuk pemprosesan kasar dan serbuk kering semburan. Satu ialah ia jauh daripada mencapai tisu asas organisma tumbuhan - penghancuran paras sel dan pemisahan berkas serat, dan nutrien dalam makanan tidak dapat dipisahkan dan diserap dengan berkesan; yang lain ialah buah-buahan dan sayur-sayuran yang diproses. serbuk mempunyai kehilangan nutrien yang tinggi, dan warna, aroma, Terdapat perbezaan yang besar dalam rasa dan banyak sisa sisa. Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran tradisional bukan sahaja mempunyai beberapa jenis, tetapi juga mempunyai zarah yang besar, yang menyusahkan untuk digunakan, dan suhu bahan terlalu tinggi semasa membuat serbuk, yang memusnahkan kandungan nutrisi, warna dan rasa produk, dan malah mengeluarkan bau hangus. Teknologi pengeringan yang digunakan untuk pemprosesan serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran terutamanya termasuk pengeringan udara panas, pengeringan semburan, pengeringan beku gelombang mikro, pengeringan beku vakum dan teknologi pengisaran ultrahalus.

Oleh itu, pemprosesan serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran berkembang ke arah penghancuran ultrafine. Selepas buah-buahan dan sayur-sayuran kering dihancurkan secara ultrahalus, saiz zarah boleh mencapai tahap mikron. Oleh kerana saiz zarah ultrahalus, ia mempunyai luas permukaan dan kesan saiz kecil, dan sifat fizikal dan kimianya akan mengalami perubahan yang besar. Teknologi penghancuran ultrahalus makanan adalah sejenis industri pemprosesan makanan.Cara baharu pastinya akan membawa dorongan besar kepada penambahbaikan kraf tradisional dan pembangunan produk baharu. Selepas mikronisasi, makanan mempunyai penjerapan permukaan yang kuat dan pertalian, jadi ia mempunyai penetapan wangian, keterserakan dan keterlarutan yang baik, yang mudah untuk penyerapan dan penghadaman. Selepas buah-buahan dan sayur-sayuran dikeringkan, zarah boleh mencapai saiz mikron selepas penghancuran ultrafine. Oleh kerana ultra-mikronisasi zarah, ia mempunyai kelebihan yang ketara: pertama, sifat fizikal serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran, seperti keterserakan, keterlarutan air, penjerapan dan pertalian, bertambah baik, dan ia lebih mudah digunakan; kedua, nutrien lebih mudah dihadam dan rasa lebih baik. ; Ketiga ialah menggunakan serat makanan dalam buah-buahan dan sayur-sayuran untuk merealisasikan penggunaan penuh buah-buahan dan sayur-sayuran. Kulit dan inti buah-buahan ditumbuk sangat halus, yang boleh disediakan dan diproses menjadi pelbagai makanan berfungsi, dan bahan-bahan baru dibangunkan untuk meningkatkan penggunaan sumber. Hala tuju pembangunan "kecekapan tinggi, kualiti tinggi dan perlindungan alam sekitar" dalam industri pemprosesan makanan.

Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

  • serbuk sayur campur

    serbuk sayur campur

    Bahan mentah pukal serbuk sayur campur KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.