berita KangMed

Serbuk Buah dan Sayuran-Pemprosesan Makanan Berita Bahan Mentah

Serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran asli berasal daripada pengeluar bahan makanan Konmed

Status Pemprosesan Serbuk Buah dan Sayuran Antarabangsa

  • klik: 433
  • Tarikh: 3/28/2018 2:23:06 PM

Status pemprosesan serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran antarabangsa

Negara maju sangat mementingkan industri pemprosesan buah-buahan dan sayur-sayuran. Teknologi pemprosesan dan peralatan mereka semakin berteknologi tinggi, beroperasi secara perindustrian, rasional dalam penggunaan sumber, dan sistem standard produk dan sistem kawalan kualiti mereka lebih lengkap. Sebagai bentuk pemprosesan penting buah-buahan dan sayur-sayuran, serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran telah berkembang pesat di luar negara.

Pada masa ini, pemprosesan serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran termaju di dunia sedang berkembang ke arah suhu rendah dan pengisaran ultrahalus, dan menggunakan sepenuhnya akar, batang, daun, kulit, teras, dll. buah-buahan dan sayur-sayuran, merealisasikan penggunaan penuh buah-buahan dan sayur-sayuran dan pengeluaran tanpa sisa kulit; Selain itu, sifat fizikal seperti keterserakan, keterlarutan air, penjerapan, dan pertalian serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran bertambah baik, dan penggunaannya lebih mudah; nutrien lebih mudah dihadam dan diserap, dan rasanya lebih enak; serat makanan dalam buah-buahan dan sayur-sayuran digunakan dengan baik. Boleh dikatakan serbuk buah dan sayur adalah cara yang baik untuk pemprosesan buah dan sayur.

Status pemprosesan serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran di China

Sejak pembaharuan dan pembukaan, terutamanya sejak "Rancangan Lima Tahun Kesembilan", tahap keseluruhan penyimpanan buah-buahan dan sayur-sayuran, pengangkutan, pemeliharaan dan teknologi pemprosesan di negara saya telah bertambah baik. Industri pemprosesan buah-buahan dan selepas tuaian sayur-sayuran berkembang pesat.Masalah pemprosesan primer pada asasnya telah diselesaikan.Memuaskan penggunaan penduduk bandar dan luar bandar telah memainkan peranan yang positif. Pada masa ini, jumlah simpanan buah-buahan di negara saya menyumbang lebih daripada 25% daripada jumlah keluaran, kapasiti pemprosesan komersial adalah kira-kira 10%, kapasiti pemprosesan dan penukaran buah-buahan adalah kira-kira 6%, dan kapasiti pemprosesan dan penukaran sayur-sayuran adalah kira-kira. 10%. Kadar kehilangan buah-buahan dan sayur-sayuran selepas tuai telah dikurangkan kepada 25%~30%, dan pemindahan utara-selatan dan bekalan jangka panjang komoditi buah-buahan dan sayur-sayuran pukal telah direalisasikan pada dasarnya. Industri pemprosesan dalam seperti jus buah-buahan dan sayur-sayuran serta buah-buahan dan sayur-sayuran dalam tin juga telah berkembang pesat dan telah memasuki peringkat sejarah baharu.

Walau bagaimanapun, disebabkan oleh permulaan lewat industri pemprosesan buah-buahan dan sayur-sayuran negara saya, penyelidikan dan pembangunan pengurangan kerugian pasca pengeluaran dan teknologi kejuruteraan nilai tambah, dan ketinggalan yang serius dalam pembangunan perindustrian, tahap keseluruhan industri pemprosesan buah-buahan dan sayur-sayuran ketinggalan hampir 20 tahun di belakang negara maju, dan ketinggalan daripada keperluan pembangunan industrinya sendiri. Pada masa ini, kadar penggunaan sumber buah-buahan dan sayur-sayuran di negara kita adalah rendah, tahap teknologi pemprosesan dan peralatan proses adalah mundur, dan terdapat banyak produk yang diproses secara kasar dan nilai tambah yang rendah, yang sentiasa menyekat pembangunan keseluruhan saya. industri pemprosesan buah-buahan dan sayur-sayuran serta pertanian negara.

Pengeluaran serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran domestik baru sahaja bermula, dan syarat pengeluaran perusahaan pemprosesan serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran adalah mudah. ​​Terdapat beberapa jenis serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran yang telah dibangunkan dan dihasilkan. Kebanyakan pemprosesan serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran dilakukan dengan pengeringan dan penghancuran udara panas.Oleh kerana suhu bahan yang tinggi semasa membuat serbuk, kandungan nutrisi, warna dan rasa produk akan musnah, malah bau hangus akan dihasilkan. Di samping itu, beberapa serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran diperoleh dengan pengeringan semburan.Hasil serbuk proses ini adalah rendah, yang menjadikan harganya tinggi dan penggunaan pasaran adalah terhad.

negara saya adalah negara pengeluar buah-buahan dan sayur-sayuran yang besar, dan sebagai kaedah pemprosesan yang baik, serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran mempunyai julat nilai tambah yang besar dan boleh dieksport untuk mendapatkan pertukaran asing, jadi ia akan mempunyai banyak ruang untuk pembangunan.

Dengan teknologi pemprosesan serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran yang semakin matang, serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran bukan sahaja boleh digunakan sebagai pengganti buah-buahan dan sayur-sayuran segar dalam persekitaran khas untuk memastikan keperluan pemakanan tubuh manusia, tetapi juga memenuhi keperluan orang ramai untuk mempelbagaikan, buah-buahan dan sayur-sayuran bermutu tinggi dan bermutu tinggi dalam kehidupan seharian.keperluan kemudahan.

Pemprosesan serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran memenuhi keperluan pembangunan "kecekapan tinggi, kualiti tinggi dan perlindungan alam sekitar" dalam industri pemprosesan makanan hari ini. Oleh itu, pemprosesan serbuk buah-buahan dan sayur-sayuran pasti akan berkembang pesat.

Serbuk Jus Bit Organik Premium 4% Nitrat
Produk baru - Serbuk Jus Bit Organik 4% Nitrates
FruiVeg® Serbuk Buah-buahan dan Sayur-sayuran Pracampuran Premium
Produk yang Disyorkan - FruiVeg® Serbuk Buah dan Sayur Pracampuran

Produk Berkaitan

  • serbuk sayur campur

    serbuk sayur campur

    Bahan mentah pukal serbuk sayur campur KangMed adalah semulajadi, tanpa perisa kimia, pigmen dan bahan tambahan lain. Ia adalah bahan mentah pemprosesan makanan berkualiti tinggi.